SAĞLAM PARK İNŞA EDİYORUM
Etkinlik
Türü: Birleştirilmiş Küçük Grup Etkinliği (Sanat, Drama, Oyun,
Türkçe- Dil Etkinlikleri)
Yaş
Grubu : 48-66 AY
ÖĞRENME
SÜRECİ
Öğretmen ailelere çocuklarıyla birlikte oyun parklarını
araştırmalarını ve üzerine sohbet etmelerini ister. İmkanları varsa en yakın
oyun parkına gidip oyun parkını gözlemleyip sohbet edebilirler. Sınıfın farklı
yerlerine çeşitli oyun parkları örnek görselleri asılır. Çocukların
incelemesine fırsat verilir ve en çok beğendikleri oyun parkı ve nedeni
sorulur.Öğretmen çocuklarla çember zamanına geçer ve çocuklarla soru- cevap
tekniğiyle etkinliğe başlar. Çocuklara şu sorular sorulabilir. ‘’Oyun parkı ne
demek? Oyun parkına kimler gider? Oyun parkında neler olur/ neler olmaz? Oyun parkında neler yapılır? Oyun parkları sağlam
olmalı mı? Olmalıysa neden sağlam olmalı? Oyun parkında hangi özellikler
olmalı? Hangi malzemelerden yapılmalı?’’ gibi sorular yöneltilebilir.Daha sonra
öğretmen hazırladığı oyun parkı konulu videoyu çocuklara izletir. Öğretmen
çocuklara farklı oyun parklarını gördüklerini ve eğer mühendis olsalardı nasıl
oyun parkı inşa edeceklerini sorar. Çocuklara çizim tableti, kağıtlar, tahta
kalemi, beyaz tahta, kara tahta, tebeşir vs farklı çizim imkanları sunularak
istedikleri alanda kendi oyun parklarını oluşturabileceklerini söyler.
Çocukların yaptıkları çizimleri arkadaşlarına anlatma imkanı verilir. Etkinlik
tamamlanınca sınıf yarışmalı oyunumuz için hazırlanır. Oyunumuzda bambu
çubuklar (eğer yoksa çiçek lego, kaktüs lego vb ) kullanılarak oyun parkı
oluşturma yarışması yapılacaktır. İki gruba ayrılır. Başlangıç çizgisinden
bitiş çizgisine bambu çubuklar dağınık halde yerleştirilmiştir. İki yarışmacı da kendi tarafındaki bambu
çubukları toplayarak bitiş çizgisine varır. Süre iki dakika olarak belirlenir.
Bir buçuk dakikada en sağlam parkı inşa eden oyuncu kazanır. Oyun tüm
çocuklarla oynanır. Öğretmen yarışma sonrası çocuklara oyun parklarını yaparken
nelere dikkat ettiklerini üzerine sohbet eder. Daha sonra problem durumu
anlatan hikayeyi okur.
Mandalina
ve Arkadaşları Oyun Parkı Yapıyor
Mandalina ailesiyle birlikte deprem bölgesinde yaşamaktadır.
Bir gün Mandalina ailesiyle mutfakta yemek yerken deprem olur. Mandalina ve
ailesi çök-kapan- tutun yöntemiyle yemek masasının altında depremin bitmesini
bekler. Deprem bitince sakince evden çıktılar. Deprem çok şiddetli olmamıştı
mahallelerinde yıkılan hiç ev yoktu. Çünkü evleri depreme dayanıklı yapılmıştı.
Ama mahallelerinde depreme dayanıklı olmayan başka şeyler vardı. Depremden
sonraki gün Mandalina arkadaşlarını görmek için parka gitti. Arkadaşları
Mandalina’yı bekliyorlardı. Çocuklar oradaydı ama oyun parkları maalesef
yıkılmıştı. Mandalina ve arkadaşları çok üzülmüştü . Mandalina ve arkadaşları
oyun parkında zaman geçirmeyi çok seviyorlardı. Keşke oyun parkları
yıkılmasaydı. Mandalina bu durumu nasıl çözeceklerini düşünmeye başladı.
Arkadaşlarıyla fikirlerini paylaştı ve onlarda çok heyecanlandılar. Evet, yeni
bir park inşa etmek istiyorlardı! Ama Mandalina ve arkadaşlarının yardıma
ihtiyacı var. Onlara sağlam bir oyun parkı inşa etmek için nasıl yardım
edebiliriz?
Çocuklar gruplara ayrılır ve eşit miktarda malzemeler masalara
konur. Çocuklar Mandalina ve
arkadaşlarına sağlam bir oyun parkı inşa etmeye başlar. Bu etkinlik için
ayrılan süre 30 dakikadır. Süre sonunda parkların dayanıklılığını test etmek
için masa deprem oluyor etkisi vermek için ileri geri sallanır. Tüm parklar
test edilir. En sağlam oyun parkı tebrik edilir. Değerlendirme soruları
sorularak cevaplanır.
Handan AYDINLI/ Ülker ve Kemalettin Başar Anaokulu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder