29 Nisan 2022 Cuma

Sağlam Park İnşa Ediyorum



 

SAĞLAM PARK İNŞA EDİYORUM

Etkinlik Türü: Birleştirilmiş Küçük Grup Etkinliği (Sanat, Drama, Oyun, Türkçe- Dil Etkinlikleri)

Yaş Grubu : 48-66 AY

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen ailelere çocuklarıyla birlikte oyun parklarını araştırmalarını ve üzerine sohbet etmelerini ister. İmkanları varsa en yakın oyun parkına gidip oyun parkını gözlemleyip sohbet edebilirler. Sınıfın farklı yerlerine çeşitli oyun parkları örnek görselleri asılır. Çocukların incelemesine fırsat verilir ve en çok beğendikleri oyun parkı ve nedeni sorulur.Öğretmen çocuklarla çember zamanına geçer ve çocuklarla soru- cevap tekniğiyle etkinliğe başlar. Çocuklara şu sorular sorulabilir. ‘’Oyun parkı ne demek? Oyun parkına kimler gider? Oyun parkında neler olur/ neler olmaz?  Oyun parkında neler yapılır? Oyun parkları sağlam olmalı mı? Olmalıysa neden sağlam olmalı? Oyun parkında hangi özellikler olmalı? Hangi malzemelerden yapılmalı?’’ gibi sorular yöneltilebilir.Daha sonra öğretmen hazırladığı oyun parkı konulu videoyu çocuklara izletir. Öğretmen çocuklara farklı oyun parklarını gördüklerini ve eğer mühendis olsalardı nasıl oyun parkı inşa edeceklerini sorar. Çocuklara çizim tableti, kağıtlar, tahta kalemi, beyaz tahta, kara tahta, tebeşir vs farklı çizim imkanları sunularak istedikleri alanda kendi oyun parklarını oluşturabileceklerini söyler. Çocukların yaptıkları çizimleri arkadaşlarına anlatma imkanı verilir. Etkinlik tamamlanınca sınıf yarışmalı oyunumuz için hazırlanır. Oyunumuzda bambu çubuklar (eğer yoksa çiçek lego, kaktüs lego vb ) kullanılarak oyun parkı oluşturma yarışması yapılacaktır. İki gruba ayrılır. Başlangıç çizgisinden bitiş çizgisine bambu çubuklar dağınık halde yerleştirilmiştir.  İki yarışmacı da kendi tarafındaki bambu çubukları toplayarak bitiş çizgisine varır. Süre iki dakika olarak belirlenir. Bir buçuk dakikada en sağlam parkı inşa eden oyuncu kazanır. Oyun tüm çocuklarla oynanır. Öğretmen yarışma sonrası çocuklara oyun parklarını yaparken nelere dikkat ettiklerini üzerine sohbet eder. Daha sonra problem durumu anlatan hikayeyi okur.

Mandalina ve Arkadaşları Oyun Parkı Yapıyor

Mandalina ailesiyle birlikte deprem bölgesinde yaşamaktadır. Bir gün Mandalina ailesiyle mutfakta yemek yerken deprem olur. Mandalina ve ailesi çök-kapan- tutun yöntemiyle yemek masasının altında depremin bitmesini bekler. Deprem bitince sakince evden çıktılar. Deprem çok şiddetli olmamıştı mahallelerinde yıkılan hiç ev yoktu. Çünkü evleri depreme dayanıklı yapılmıştı. Ama mahallelerinde depreme dayanıklı olmayan başka şeyler vardı. Depremden sonraki gün Mandalina arkadaşlarını görmek için parka gitti. Arkadaşları Mandalina’yı bekliyorlardı. Çocuklar oradaydı ama oyun parkları maalesef yıkılmıştı. Mandalina ve arkadaşları çok üzülmüştü . Mandalina ve arkadaşları oyun parkında zaman geçirmeyi çok seviyorlardı. Keşke oyun parkları yıkılmasaydı. Mandalina bu durumu nasıl çözeceklerini düşünmeye başladı. Arkadaşlarıyla fikirlerini paylaştı ve onlarda çok heyecanlandılar. Evet, yeni bir park inşa etmek istiyorlardı! Ama Mandalina ve arkadaşlarının yardıma ihtiyacı var. Onlara sağlam bir oyun parkı inşa etmek için nasıl yardım edebiliriz?

Çocuklar gruplara ayrılır ve eşit miktarda malzemeler masalara konur.  Çocuklar Mandalina ve arkadaşlarına sağlam bir oyun parkı inşa etmeye başlar. Bu etkinlik için ayrılan süre 30 dakikadır. Süre sonunda parkların dayanıklılığını test etmek için masa deprem oluyor etkisi vermek için ileri geri sallanır. Tüm parklar test edilir. En sağlam oyun parkı tebrik edilir. Değerlendirme soruları sorularak cevaplanır.


                                       Handan AYDINLI/ Ülker ve Kemalettin Başar Anaokulu

Didem KAYHAN
Zühal Paçacı .Halitpaşa Anaokulu /Erzincan
YEDİLER

Semih ÇUHADAR-Mama Hatun Anaokulu-ERZİNCAN


Nursel TOKLU FAHRİ AKÇAKOCA ANAOKULU/ DENİZLİ
                                             Fatma TEKİN/Kavakyolu Anaokulu/ERZİNCAN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

PINAR BEKİRÇAVUŞOĞLU / STEM GÜNLÜĞÜM PROJE TANITIM VİDEOSU