KULEMİ
İNŞA EDİYORUM ETKİNLİĞİ
Etkinlik türü:
Bütünleştirilmiş Küçük Grup Etkinliği(Sanat,
Drama, Türkçe-Dil Etkinlikleri)
Yaş Grubu(Ay):48-66 AY
ÖĞRENME SÜRECİ
·
Öğretmen ailelere çocuklarıyla
birlikte kulelerle ilgili araştırma yapmalarını ister.
·
Sınıfın farklı yerlerine kule
fotoğrafları, kule görselleri içeren dergi ve kitaplar konur. Öğretmen
çocuklara kule ne demek?
o Kuleler neden yapılır ne işe yarar?
o Sizce sağlam olması önemli mi?
o Kulelerin neden hepsinin üstünde direkler var? Ne işe
yarıyor? Gibi Sorular sorar ve cevaplamalarını ister.
o Aileleriyle
hangi kuleleri araştırdıklarını sınıfa astıkları kule resimlerinden hangilerini
görmüşler araştırmalarıyla ilgili bilgi edinir.
·
Öğretmen
sınıfta kulelerle ilgili video ve powerpointde hazırlanan slaytı izleterek
sohbet eder.
·
Öğretmen
yaş grubuna göre değişik kuleleri gördük inceledik. Eğer sen bir mühendis
olsaydın nasıl bir kule tasarlardın nasıl bir kule yapmak isterdin? Resmini
çizermisin?diyerek masaya yönlendirilir ve çizmeleri sağlanır.
·
İkinci seçenek çocuklara değişik
kule resimleri sunularak istediği kule resmini boyanması istenir.
·
Sınıftaki hangi malzemelerden
kule yapılabileceği sorulur? Cevaplardan öğretmen tahta blok, lego, kâğıt
bardak, küp şeker, hamur kutuları, pastel boya kutuları, taş gibi sınıfta olan malzemelerden vererek en
uzun kuleyi yapmaları istenir. Yapılan kuleler incelenir ve sohbet edilir.
·
Öğretmen çocuklara kule oyunu
oynayacaklarını söyler. Oyunu açıklar.
MALZEME
20 tane kup seklinde blok
Küpün ölçülerinde 1- 10 kadar sayı kartları (2 tane)
HAZIRLIK
Sayı kartları blokların üzerine yapıştırılır.
Başlangıç çizgisi belirlenir
OYUN
Çocuklar iki gruba ayrılır. Sure içinde çocukların
birden 1- 10 kadar olan blokları dizerek en uzun kuleyi ve sayıları doğru
yerleştirmeleri istenir.
·
Mandalina ve kule hikâyesi
anlatılır. (kukla veya mandalinanın görseli kullanılır)
“Merhaba çocuklar, nasılsınız? Daha önce sizinle köprü
ve ev yapmıştık. Hatırladınız mı? Acaba bugün ne yapacağız? Haydi mandalinayı
dinleyelim.
MANDALİNA
VE KULE
Mandalina ananesinigörmek,
yanına gitmek için hazırlıklara başladı. Ananesinin evi ormanın
yakınlarındaydı. Mandalinanın ormanda hayvan dostları vardı.Onları da göreceği için
heyecanlıydı. Mandalina ananesinin evine geldiğindeananesiçok mutlu oldu. Mandalina
ananesiyle sohbet etti. Mandalina ormandaki arkadaşlarınınyanına gitti onlarla
eğlenceli vakit geçirdi. Aksam eve döndüğünde Mandalina çok yorulduğu için
erkenden uyudu. Sabah kalktığında ters giden bir şeyler olduğunu gördü. Ananesi
ve komsular telaşlıydı. Ormanda yangın çıkmış ve dumanlar yükseliyordu. Ormanın
neresinde yangının çıktığını göremiyorlardı. Komşular ve ananesi yangını
söndürmek için hazırlıklar yapıyorlardı. Mandalina da yardımcı olmak
istiyordu. Mandalina ormandaki yangınıgörebilmek
ve arkadaşlarına yardımcı olmak için ne yapmalı?
(çocukların düşüncelerialınır)
Haydi, o zaman mandalina ya yârdim edelim. En uzun
kuleyi yapalım.
·
Çocukların cevapları
alındıktan sonra çocuklar gruplara ayrılır.
Gerekli malzemeler:
*2adet tuvalet kâğıdı rulosu
*Sönil
*3 adet karton bardak
*1 er adet makas ve bant
*A4 boyutunda bir adet renkli
karton
·
Verilen sürenin sonunda en
uzun kuleyi yapan grubu bulmak için cetvel ve şerit metre ile ölçüm yapılır. En
uzun kule bulunur.
Grafik oluşturulur
·
Değerlendirme soruları
sorularak cevaplanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder