28 Nisan 2022 Perşembe

KULEMİ İNŞA EDİYORUM ETKİNLİĞİ

 

KULEMİ İNŞA EDİYORUM ETKİNLİĞİ

Etkinlik türü:

Bütünleştirilmiş Küçük Grup Etkinliği(Sanat, Drama, Türkçe-Dil Etkinlikleri)

Yaş Grubu(Ay):48-66 AY

ÖĞRENME SÜRECİ

·         Öğretmen ailelere çocuklarıyla birlikte kulelerle ilgili araştırma yapmalarını ister.

·         Sınıfın farklı yerlerine kule fotoğrafları, kule görselleri içeren dergi ve kitaplar konur. Öğretmen çocuklara kule ne demek?

o   Kuleler neden yapılır ne işe yarar?

o   Sizce sağlam olması önemli mi?

o   Kulelerin neden hepsinin üstünde direkler var? Ne işe yarıyor? Gibi Sorular  sorar ve  cevaplamalarını ister.

o    Aileleriyle hangi kuleleri araştırdıklarını sınıfa astıkları kule resimlerinden hangilerini görmüşler araştırmalarıyla ilgili bilgi edinir.

·         Öğretmen sınıfta kulelerle ilgili video ve powerpointde hazırlanan slaytı izleterek sohbet eder.

·         Öğretmen yaş grubuna göre değişik kuleleri gördük inceledik. Eğer sen bir mühendis olsaydın nasıl bir kule tasarlardın nasıl bir kule yapmak isterdin? Resmini çizermisin?diyerek masaya yönlendirilir ve çizmeleri sağlanır.

·         İkinci seçenek çocuklara değişik kule resimleri sunularak istediği kule resmini boyanması istenir.

·         Sınıftaki hangi malzemelerden kule yapılabileceği sorulur? Cevaplardan öğretmen tahta blok, lego, kâğıt bardak, küp şeker, hamur kutuları, pastel boya kutuları, taş  gibi sınıfta olan malzemelerden vererek en uzun kuleyi yapmaları istenir. Yapılan kuleler incelenir ve sohbet edilir.

·         Öğretmen çocuklara kule oyunu oynayacaklarını söyler. Oyunu açıklar.

MALZEME

20 tane kup seklinde blok

Küpün ölçülerinde 1- 10 kadar sayı kartları (2 tane)

HAZIRLIK 

Sayı kartları blokların üzerine yapıştırılır. Başlangıç çizgisi belirlenir

OYUN

Çocuklar iki gruba ayrılır. Sure içinde çocukların birden 1- 10 kadar olan blokları dizerek en uzun kuleyi ve sayıları doğru yerleştirmeleri istenir.

·         Mandalina ve kule hikâyesi anlatılır. (kukla veya mandalinanın görseli kullanılır)

“Merhaba çocuklar, nasılsınız? Daha önce sizinle köprü ve ev yapmıştık. Hatırladınız mı? Acaba bugün ne yapacağız? Haydi mandalinayı dinleyelim.

 

MANDALİNA VE KULE

Mandalina ananesinigörmek, yanına gitmek için hazırlıklara başladı. Ananesinin evi ormanın yakınlarındaydı. Mandalinanın ormanda hayvan dostları vardı.Onları da göreceği için heyecanlıydı. Mandalina ananesinin evine geldiğindeananesiçok mutlu oldu. Mandalina ananesiyle sohbet etti. Mandalina ormandaki arkadaşlarınınyanına gitti onlarla eğlenceli vakit geçirdi. Aksam eve döndüğünde Mandalina çok yorulduğu için erkenden uyudu. Sabah kalktığında ters giden bir şeyler olduğunu gördü. Ananesi ve komsular telaşlıydı. Ormanda yangın çıkmış ve dumanlar yükseliyordu. Ormanın neresinde yangının çıktığını göremiyorlardı. Komşular ve ananesi yangını söndürmek için hazırlıklar yapıyorlardı. Mandalina da yardımcı olmak istiyordu.  Mandalina ormandaki yangınıgörebilmek ve arkadaşlarına yardımcı olmak için ne yapmalı?

(çocukların düşüncelerialınır)

Haydi, o zaman mandalina ya yârdim edelim. En uzun kuleyi yapalım.

·         Çocukların cevapları alındıktan sonra çocuklar gruplara ayrılır.

Gerekli malzemeler:

*2adet tuvalet kâğıdı rulosu

*Sönil

*3 adet karton bardak

*1 er adet makas ve bant

*A4 boyutunda bir adet renkli karton

·         Verilen sürenin sonunda en uzun kuleyi yapan grubu bulmak için cetvel ve şerit metre ile ölçüm yapılır. En uzun kule bulunur.

 Grafik oluşturulur

·         Değerlendirme soruları sorularak cevaplanır.


Didem KAYHAN YEDİLER



Handan AYDINLI 



Semih ÇUHADAR-Mama Hatun Anaokulu-ERZİNCAN



Fatma Tekin/Kavakyolu Anaokulu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

PINAR BEKİRÇAVUŞOĞLU / STEM GÜNLÜĞÜM PROJE TANITIM VİDEOSU