Ocak ayı ilk planımız Köprümü Kuruyorum Stem Etkinlik planını Fatma Tekin ve Büşra Güllü Öztürk öğretmenlerimiz hazırlamıştır. Planı gerekli yerlere yükleyerek, twinmail atarak diğer öğretmenlerin istifadesine sunmuşlardır. Planın öncesi gerekli videoları da plana ekleyerek planın içeriğini zenginleştirmişlerdir. Planımız özetle şöyledir:
KÖPRÜMÜZÜ KURALIM ETKİNLİĞİ
Etkinlik türü:
Bütünleştirilmiş Küçük Grup Etkinliği(Sanat, Drama, Türkçe-Dil Etkinlikleri)
Yaş Grubu(Ay):48-66 AY
STEM ETKİNLİKLERİNİN BELİRLENMESİ |
PROBLEM DURUMUNUN BELİRLENMESİ Mandalina’nın gölün karşısındaki köpeğe yardım etmesi için bir köprüye ihtiyaç duyması |
BİLİM KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKLER Tasarlanan köprünün yarım litre su şişesini taşıyıp, taşıyamayacağının denenmesi |
TEKNOLOJİ KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKLER Çeşitli köprülerin araştırılması ve köprülerle ilgili bir Web 2 aracının kullanılması |
MÜHENDESLİK KAPSAMINDA YAPILCAK ETKİNLİKLER Köprü inşaatı |
MATEMATİK KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKELER Kullandığı malzemeleri hesaplama, eğim, yükseklik, |
SANAT KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKLER( Varsa eğer) Köprünün süslenmesi |
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen önceden çocukların anne ve babalarıyla birlikte oluşturdukları köprüleri geçici bir öğrenme merkezi haline getirir. Sanat merkezine farklı köprü fotoğrafları; kitap merkezine ise köprü ile ilgili dergiler, kitaplar vb konulabilir. Çocukların serbest zamanda tahta bloklardan, legolardan, oyun hamurlarından köprü yapmalarına ve isteyen çocukların köprü çizmelerine fırsat verilir. Serbest zamanın ardından öğretmen çocuklara ülkemizde ve dünyada birçok köprünün olduğunu köprülerin birçok işe yaradığını, insanların, arabaların, trenlerin, tramvayların kullandıklarını söyler. Çeşitli köprü videoları izlendikten sonra öğretmen çocukları Mandalina isimli turuncu kıvırcık saçlı bir kızı tanıştıracağını ve çocuklara anlatacak bir hikayesi olduğunu söyler. (Kukla kullanılabilir.)
“Merhaba çocuklar, benim ismim Mandalina. Sizlerle tanıştığım için çok mutluyum. Oyuncakları, hayvanları, ağaçları ve boyalarımı çok seviyorum. Bir gün ailemle pikniğe gitmiştik. Ben de merak edip etrafta dolaşmaya başladım. Biraz ilerledikten sonra kocaman bir göl gördüm. Gölün karşısında ise ağlayan ve yardım bekleyen bir köpekçik bekliyordu. Bu köpekçik yaralanmış ve uzun süre aç-susuz kalmıştı. Köpeğe yardım etmeyi öyle çok isterim ki… Ama yüzme bilmiyorum, sizce o gölü nasıl aşarım? Bana fikir verebilecek olan var mı?”
Çocukların cevapları alındıktan sonra çocuklar gruplara ayrılır. Aynı sayıda ve ebatta çeşitli malzemeler gruplara dağıtılır. Çocuklardan bir köprü tasarlamaları istenerek en sağlam köprünün inşa edilmesi gerektiğini ve bunların test edileceği söylenilir. Sürecin sonunda çocukların köprü dayanıklılığını test etmeleri sağlanır. Tasarlanan köprülerin fotoğrafı çekilir ve üzerine test etmek için oyuncak köpek veya Mandalina kuklası yapıştırılmış bir su dolu şişe konulabilir.
Didem KAYHAN YEDİLER/Kavakyolu Anaokulu
Handan AYDINLI/ Ülker ve Kemalletin Başar Anaokulu/ Gümüşhane
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder